Friday 27 October 2017

Handels System Indus Zivilisation


Erkunden Sie das Thema Archäologische Ausgrabungen in den 1920er Jahren entdeckt die Ruinen von zwei großen Städten, Harappa und Mohenjo-Daro, dass die alten Wurzeln der indischen Zivilisation attestiert. Beide Orte, die jetzt Teil Pakistans sind, gehören zu den größten städtischen Siedlungen der Indus-Tal-Zivilisation, die sich entlang der Überschwemmungsgebiete des Indus und seiner Nebenflüsse entwickelten und zwischen 3000 und 1900 v. Chr. Blühten. Die von den Monsun-Regenfällen vermehrten Flusstäler-Fruchtbarkeit Landwirtschaft und Hüten ein Standbein der Zivilisation Wirtschaft, die auch durch interne und externe Handel ergänzt wurde. Unter den Hauptmerkmalen der Indus-Zivilisationsgebiete, die sich mittlerweile über ein weites Gebiet von Pakistan und Nordwestindien gefunden haben, ist ihre Einheitlichkeit. Die Städte wurden mit standardisierten Ziegelsteinen gebaut und verfügen über einen geradlinigen Straßenplan, Getreidespeicher, Entwässerungs - und Abwassersysteme sowie mehrstöckige Häuser. Die Zivilisation entwickelte auch ein einheitliches System von Gewichten und Maßnahmen sowie eine noch zu decodierende Form des Schreibens. In Zahl und Ausmaß war die Indus-Zivilisation die größte der Zivilisationen in der Antike. Obwohl die Gründe für die Zivilisationen der Indus nicht gänzlich bekannt sind, deuten die geologischen Beweise darauf hin, dass der Klimawandel ein Faktor sein könnte. Video: Die Ruinen von Harappa bezeugen die alte Zivilisation des Indus-Tals Harappa war eine uralte Siedlung der Bronzezeit, die sich in der Nähe des ehemaligen Ravi-Flusses im Nordosten Pakistans befindet und in den 1920er Jahren entdeckt wurde. Harappa und Mohenjo-daro, eine ähnlich geplante Stadt, die weiter südlich am Ufer des Indus gelegen ist, werden als Teil der gleichen weiten Zivilisation betrachtet, der Indus-Tal-Zivilisation, die von 2600 bis 1900 v. Chr. Überreste der Zitadelle von Harappas, die aus Lehmziegeln bestehen, sind noch sichtbar, obwohl viele seiner Ziegelsteine ​​während des Baus einer Eisenbahn im 19. Jahrhundert geplündert wurden. Archäologische Ausgrabungen zeigen, dass sich die Stadtkörbe nördlich der Zitadelle befanden, während sich ein Friedhof im Süden befand. Ähnlich wie die anderen Städte der Indus-Tal-Zivilisation wurden die Straßen in einem gitterartigen Muster gelegt, das entweder von Norden nach Süden oder von Osten nach Westen verläuft. Die Siedlungen Flachdach Häuser, von ein oder zwei Geschichten, featured Indoor-Sanitär, die eine hoch entwickelte Entwässerung und Abfallaufkommen verbunden. Gemalte Keramik-, Bronze - und Kupferwerkzeuge, Terrakotta-Figuren und zahlreiche mit Tiermotiven verzierte, gestempelte Dichtungen gehören zu den Artefakten, die bei Harappa und Mohenjo-daro ausgegraben wurden. Auch bei diesen Funden bleiben die Identitäten der Städteherrscher im Zweifel. Radfahren in den Monsunregen Indias Klima ist besonders von Monsuns, starken Winde, die Richtung wechseln mit den Jahreszeiten aufgrund von Unterschieden in Land-und Ozeantemperatur betroffen und können dramatische Veränderungen im Wetter auslösen. Abgeleitet aus dem Arabischen für die Saison (mausim), Monsun in Indien Schlag aus dem Meer in Richtung Land in südwestlicher Richtung von Juni bis September. Von Oktober bis Dezember blasen die Winde über das Land von Nordosten nach dem Meer, von den Himalaja bis zum Indischen Ozean. Die Regenfälle während des Sommers oder des nassen Monsuns kommen, wenn Luft, die Wärme von der indischen Landmasse aufgenommen hat, steigt und durch kühle Luft aus dem Indischen Ozean ersetzt wird. Da Temperaturen während Indias Sommer über 100 Grad Fahrenheit erreichen können, bringt der nasse Monsun dringend benötigte Erleichterung. Das Land Landwirtschaft und Wirtschaft verlassen sich auf den Sommer-Monsun, die so viel wie 80 der Indias Niederschlag liefert. Jedoch haben schwere Monsun-Jahreszeiten, die viele Füße von Regen in einer Angelegenheit von Monaten bringen können, zu Erdrutschen geführt und haben Getreide und Dörfer zerstört. Umgekehrt kann Monsun-Ausfall Jahre der Dürre verursachen, und Wissenschaftler theoretisieren, dass ein geschwächter Monsun zum Fall der Indus-Tal-Zivilisation beigetragen haben kann. Klimawandel: Der Klimawandel mag einer der Gründe für den Untergang der Indus-Zivilisation gewesen sein. Im 19. und 20. Jahrhundert entdeckten Archäologen Spuren von Indias frühesten Zivilisationen, die sich im fruchtbaren Indus-Tal zwischen 3000 und 1900 v. Chr. Entwickelten . Größer als die ägyptischen oder mesopotamischen Zivilisationen der gleichen Zeit, wird die Bevölkerung der Indus-Tal (oder Harappan) Zivilisation auf irgendwo zwischen zwei und fünf Millionen Menschen geschätzt. Unter den Zivilisationen waren 2000 größere Siedlungen die geplanten Städte Harappa und Mohenjo-Daro, Handel und Handwerk Produktionszentren, wo Handwerker und Dörfer Keramik und komplizierte Perlen aus Gold, Kupfer und Elfenbein gemacht bearbeitet. Archäologische Beweise zeigen, dass nach 700 Jahren Stabilität, die Zivilisation sank. Die meisten der Indus-Siedlungen wurden abgebrochen oder um etwa 1800 v. Chr. Geschrumpft. Viele Faktoren trugen zum Ende der Indus-Zivilisation bei, aber der Klimawandel ist als primärer Grund für seinen allmählichen Niedergang entstanden. Geologische Beweise zeigen, dass die Regionen Klima kälter und trockener wurde, zum Teil vielleicht wegen eines geschwächten Monsun. Um 1800 v. Chr., Der Ghaggar-Hakra-Fluss, ein Fluss in der Region, die parallel zum Indus-System und dass einige Gelehrte vorschlagen, ist die Saraswati, der verlorene heilige Fluss des Rig Veda. Wurde stark vermindert. Infolgedessen wurden Städte verlassen und obwohl einige der Bevölkerung blieben, wanderten viele zu fruchtbareren Ländern im Osten um den Ganges und Jumna Fluss. Diskussion Fragen Was haben Archäologen bei Harappa und Mohenjo-Daro gefunden, die darauf hinweisen, dass die Städte Teil einer fortgeschrittenen Zivilisation waren Während die Monsunwinde ein wesentlicher Bestandteil der indischen Handels - und Agrargeschichte sind, welche Probleme können sie verursachen? Haben die Städte des Indus Valley aufgegeben. Was Veränderungen an Zivilisationen und Städten könnte die moderne Klimawandel bringen Die Geschichte von Indien wird durch Beiträge von Zuschauern wie Sie und auch von Pataks indischen Speisen ermöglicht. Gestartet von Indian entrepreneur L. G. Pathak vertreibt Pataks indische Nahrungsmittel in den USA und weltweit. Erfahren Sie mehr darüber, wie Sie den Geschmack von Indien genießen, indem Sie uns online besuchen bei pataksusaIndus Valley Civilization Die Indus Valley Civilization (IVC) war eine Bronzezeit Zivilisation (3300-1300 v. Chr. Reifen Zeitraum 2600-1900 vu Z.) und erstreckt sich von dem, was heute im Nordosten Afghanistans ist Nach Pakistan und Nordwestindien. Zusammen mit dem alten Ägypten und Mesopotamien war es eine von drei frühen Zivilisationen der alten Welt, und von den drei am weitesten verbreitet. Es blühte in den Becken des Indus, eines der großen Flüsse Asiens und des Ghaggar-Hakra-Flusses, Die einst durch Nordwestindien und Ostpakistan kursierten. Auf seinem Höhepunkt kann die Indus-Zivilisation eine Bevölkerung von über fünf Million gehabt haben. Die Bewohner des alten Indus-Flusstals entwickelten neue Techniken im Handwerk (Karneolprodukte, Siegelschnitzen) und Metallurgie (Kupfer, Bronze, Blei und Zinn). Die Indus-Zivilisation ist auch bekannt als Harappan Zivilisation, nach Harappa, die erste ihrer Standorte. Die Indus-Zivilisation ist auch bekannt als die Harappan Zivilisation, nach Harappa, die erste ihrer Standorte In den 1920er Jahren, in der damaligen Provinz Punjab des britischen Indiens ausgegraben zu werden, und ist jetzt Pakistan. Die Entdeckung von Harappa und bald darauf Mohenjo-Daro war der Höhepunkt der Arbeit, die 1861 mit der Gründung der archäologischen Vermessung von Indien im britischen Raj begann. Die Ausgrabungen der Harappan-Stätten laufen seit 1920, wobei wichtige Durchbrüche auftreten Vor kurzem als 1999. Es gab früher und später Kulturen, die oft als Early Harappan und Late Harappan, im gleichen Gebiet der Harappan Civilization. Die Harappan Zivilisation wird manchmal die reife Harappan Kultur genannt, um sie von diesen Kulturen zu unterscheiden. Bis 1999 wurden über 1.056 Städte und Siedlungen gefunden, von denen 96 ausgegraben wurden, hauptsächlich in der allgemeinen Region der Flüsse Indus und Ghaggar-Hakra und ihrer Nebenflüsse. Unter den Siedlungen waren die großen städtischen Zentren von Harappa, Mohenjo-daro (UNESCO-Weltkulturerbe), Dholavira, Ganeriwala in Cholistan und Rakhigarhi. Die Harappan-Sprache ist nicht direkt bezeugt und ihre Zugehörigkeit ist ungewiss, da das Indus-Skript noch nicht entschlüsselt ist. Eine Beziehung mit der dravidischen oder elamo-dravidischen Sprachfamilie wird von einem Teil der Gelehrten begünstigt. Chronologie Die reife Phase der Harappan-Zivilisation dauerte von c. 2600 bis 1900 v. Chr. Mit der Einbeziehung der Vorgänger - und Nachfolgerkulturen - Früher Harappan bzw. Late Harappan - kann die gesamte Indus Valley Civilization vom 33. bis 14. Jahrhundert v. Chr. Gedauert haben. Zwei Terme werden für die Periodisierung der IVC: Phasen und Eras eingesetzt. Die frühen Harappan-, Älter-Harappan - und Late-Harappan-Phasen werden auch als Regionalisierungs-, Integrations - und Lokalisations-Epochen bezeichnet, wobei die Regionalisierung bis zur neolithischen Mehrgarh-II-Periode zurückreicht. Entdeckungen bei Mehrgarh änderten das gesamte Konzept der Indus-Zivilisation, nach Ahmad Hasan Dani, emeritierter Professor an der Quaid-e-Azam Universität, Islamabad. Dort haben wir die ganze Sequenz, von Anfang an des Dorflebens. Die Indus Valley Civilization umfasste die meisten von Pakistan und Teile von Nordwestindien, Afghanistan und Iran, die sich von Balochistan im Westen bis Uttar Pradesh im Osten, nordöstlichen Afghanistan im Norden und Maharashtra im Süden. Die Geographie des Indus-Tals setzte die dort entstandenen Zivilisationen in eine sehr ähnliche Situation wie in Ägypten und Peru, wo reiche landwirtschaftliche Flächen von Hochland, Wüste und Ozean umgeben waren. Vor kurzem wurden Indus-Standorte auch in der nordwestlichen Provinz Pakistans entdeckt. Andere IVC Kolonien können in Afghanistan gefunden werden, während kleinere isolierte Kolonien so weit entfernt wie Turkmenistan und in Gujarat gefunden werden können. Küstensiedlungen erstreckten sich von Sutkagan Dor im westlichen Baluchistan bis Lothal in Gujarat. Auf dem Oxus River bei Shortughai im Norden Afghanistans, im Gomal-Tal im Nordwesten Pakistans, bei Manda, Jammu am Beas-Fluss bei Jammu, Indien und bei Alamgirpur am Hindon-Fluss, nur 28 km Aus Delhi. Indus-Tal-Standorte wurden am häufigsten auf Flüssen gefunden, aber auch auf der alten Seeküste, zum Beispiel Balakot, und auf Inseln, zum Beispiel, Dholavira. Es gibt Hinweise auf trockene Flussbetten, die mit dem Hakra-Kanal in Pakistan und dem saisonalen Ghaggar-Fluss in Indien überlappen. Viele Gebiete des Indus-Tals (oder Harappan) wurden entlang der Ghaggar-Hakra-Betten entdeckt. Unter ihnen sind: Rupar, Rakhigarhi, Sothi, Kalibangan und Ganwariwala. Nach J. G. Shaffer und D. A. Lichtenstein ist die Harappan Civilization eine Fusion der Traditionen oder ethnischen Gruppen von Bagor, Hakra und Koti Dij im Ghaggar-Hakra-Tal an den Grenzen von Indien und Pakistan. Nach Ansicht einiger Archäologen wurden in den ausgetrockneten Flussbetten des Ghaggar-Hakra-Flusses und seiner Nebenflüsse mehr als 500 Harappan-Stätten entdeckt, im Gegensatz zu nur etwa 100 am Indus und seinen Nebenflüssen, so der Meinung nach die Bezeichnung Indus Ghaggar-Hakra Zivilisation oder Indus-Saraswati Zivilisation gerechtfertigt ist. Jedoch werden diese politisch inspirierten Argumente von anderen Archäologen umstritten, die behaupten, dass das Wüstengebiet von Ghaggar-Hakra seit dem Ende der Indus-Periode unberührt von Siedlungen und Landwirtschaft bleibt und daher mehr Orte zeigt, als es im Alluvium des Indus-Tals zweitens gefunden hat , Dass die Anzahl der Harappan-Orte entlang der Ghaggar-Hakra-Flussbetten übertrieben und dass das Ghaggar-Hakra, wenn es existierte, ein Nebenfluss des Indus war, so dass die neue Nomenklatur überflüssig ist. Harappan Zivilisation bleibt die richtige, nach der gemeinsamen archäologischen Nutzung der Benennung einer Zivilisation nach seinem ersten Fundort. Entstehung der Zivilisation Die Early Harappan Ravi Phase, benannt nach dem nahe gelegenen Ravi River, dauerte von circa 3300 v. Chr. Bis 2800 v. Chr. Es bezieht sich auf die Hakra-Phase, die im Ghaggar-Hakra-Tal im Westen identifiziert wurde, und vor der Kot-Diji-Phase (2800-2600 v. Chr., Harappan 2), benannt nach einer Stelle im nördlichen Sindh in Pakistan bei Mohenjo Daro. Die frühesten Beispiele des Indus-Skripts stammen aus dem Jahr 3000 v. Chr. Die reife Phase der früheren Dorfkulturen wird von Rehman Dheri und Amri in Pakistan vertreten. Kot Diji (Harappan 2) repräsentiert die Phase bis zum Älteren Harappan, wobei die Zitadelle die zentrale Autorität und eine zunehmend städtische Lebensqualität darstellt. Eine andere Stadt dieser Stufe wurde bei Kalibangan in Indien am Hakra gefunden. Handelsnetzwerke verknüpfen diese Kultur mit verwandten regionalen Kulturen und entfernten Quellen von Rohstoffen, einschließlich Lapislazuli und anderen Materialien für die Perlenherstellung. Die Dorfbewohner hatten zu dieser Zeit zahlreiche Kulturen domestiziert, darunter Erbsen, Sesam, Datteln und Baumwolle, sowie Tiere, einschließlich der Wasserbüffel. Die frühen Harappan-Gemeinschaften wandten sich bis 2600 v. Chr. In große städtische Zentren um, von wo aus die reife Harappan-Phase begann. Um 2600 v. Chr. Waren die frühen Harappangemeinden in große städtische Zentren verwandelt worden. Solche städtischen Zentren umfassen Harappa, Ganeriwala, Mohenjo-Daro im heutigen Pakistan und Dholavira, Kalibangan, Rakhigarhi, Rupar und Lothal im heutigen Indien. Insgesamt wurden mehr als 1.052 Städte und Siedlungen gefunden, vor allem in der allgemeinen Region der Indus Flüsse und ihrer Nebenflüsse. Eine anspruchsvolle und technologisch fortgeschrittene städtische Kultur zeigt sich in der Zivilisation des Indus-Tals. Die Qualität der städtischen Stadtplanung deutet auf städtebauliche Kenntnisse und effiziente Kommunalverwaltungen hin, die der Hygiene höchste Priorität einräumen. Die Straßen von größeren Städten wie Mohenjo-Daro oder Harappa wurden in einem perfekten Gittermuster angelegt, vergleichbar mit dem heutigen New York. Die Häuser waren vor Lärm, Gerüchen und Dieben geschützt. Wie in Harappa, Mohenjo-Daro und den kürzlich entdeckten Rakhigarhi gesehen, beinhaltete dieser Stadtplan die weltweit ersten städtischen Sanitärsysteme. Innerhalb der Stadt erhielten einzelne Häuser oder Wohngruppen Wasser aus Brunnen. Aus einem Raum, der anscheinend zum Baden ausgeschaltet zu sein schien, wurde das Abwasser in abgedeckte Abflüsse geleitet, die die Hauptstraßen bedeckten. Häuser nur zu Innenhöfen und kleineren Gassen geöffnet. Die alten Indus-Systeme des Abwassers und der Entwässerung, die in den Städten des Indus-Reiches entwickelt und genutzt wurden, waren weitaus fortgeschrittener als in den heutigen städtischen Gebieten im Nahen Osten und noch effizienter als in einigen Gebieten des heutigen Pakistan und Indiens. Die fortgeschrittene Architektur der Harappans wird durch ihre beeindruckenden Werften, Getreidespeicher, Lagerhäuser, Ziegelplattformen und Schutzmauern gezeigt. Die massiven Zitadellen der Indus Städte, die die Harappans vor Überschwemmungen und Angreifern schützten, waren größer als die meisten mesopotamischen Ziggurate. Der Zweck der Zitadelle bleibt diskutiert. In scharfem Gegensatz zu diesen Zivilisationen Zeitgenossen, Mesopotamien und alten Ägypten, wurden keine großen monumentalen Strukturen gebaut. Es gibt keine schlüssigen Beweise für Paläste oder Tempel, ja, von Königen, Heere oder Priester. Einige Strukturen werden als Kornspeicher gedacht. Gefunden in einer Stadt ist ein enormes gut-gebautes Bad, das ein allgemeines Bad gewesen sein kann. Obwohl die Zitadelle ummauert sind, ist es weit davon entfernt, dass diese Strukturen defensiv waren. Sie können gebaut worden sein, um Hochwasser zu vertreiben. Die meisten Stadtbewohner scheinen Händler oder Handwerker gewesen zu sein, die mit anderen lebten, die dieselbe Besetzung in wohldefinierten Nachbarschaften verfolgten. Materialien aus entfernten Regionen wurden in den Städten für die Konstruktion von Dichtungen, Perlen und anderen Objekten verwendet. Unter den Artefakten wurden schöne Perlen aus glasiertem Stein namens faence. Die Dichtungen haben Bilder von Tieren, Göttern, etc. und Inschriften. Einige der Dichtungen wurden verwendet, um Lehm auf Handelswaren zu stempeln, aber sie vermutlich andere Verwendungen hatten. Obwohl einige Häuser größer als andere waren, waren Indus Zivilisationstädte für ihren scheinbaren Egalitarismus bemerkenswert. Zum Beispiel hatten alle Häuser Zugang zu Wasser und Entwässerungsanlagen. Man bekommt den Eindruck einer großen bürgerlichen Gesellschaft. Die Ruinen von Harrappa wurden zuerst im Jahre 1842 von Charles Masson in seiner Erzählung der verschiedenen Reisen in Balochistan, in Afghanistan und im Punjab beschrieben, wo Einheimische von einer alten Stadt sprachen, die dreizehn Cosses (ungefähr 25 Meilen) sprach, aber kein archäologisches Interesse anhängen würde Dies seit fast einem Jahrhundert. Im Jahre 1856 besuchte General Alexander Cunningham, später Generaldirektor der archäologischen Befragung von Nordindien, Harappa, wo die britischen Ingenieure John und William Brunton die ostindische Eisenbahngesellschaft zwischen den Städten Karachi und Lahore verlegten. John schrieb: Ich war viel in meinem Kopf ausgeübt, wie wir Ballast für die Linie der Eisenbahn zu bekommen. Sie wurden von einer alten ruinierten Stadt in der Nähe der Linien, genannt Brahminabad erzählt. Als er die Stadt besuchte, fand er es mit harten, gut verbrannten Ziegeln, und überzeugt, dass es einen großen Steinbruch für das Ballast gab, das ich wollte, wurde die Stadt von Brahminabad auf Ballast reduziert. Ein paar Monate später, weiter nördlich, lief Johns Bruder William Bruntons Abschnitt der Linie in der Nähe einer anderen ruinierten Stadt, Ziegel, von denen bereits von Dorfbewohnern in der nahe gelegenen Dorf Harappa am gleichen Standort verwendet wurde. Diese Ziegelsteine ​​lieferten nun 93 Meilen (150 km) Schotterbahn von Karachi nach Lahore. 187275 veröffentlichte Alexander Cunningham das erste Harappan-Siegel (mit einer falschen Identifikation als Brahmi-Buchstaben). Es war ein halbes Jahrhundert später, im Jahre 1912, dass mehr Harappan Siegel von J. Fleet entdeckt wurden, was eine Ausgrabung Kampagne unter Sir John Hubert Marshall in 1921-22 und was in der Entdeckung der Zivilisation in Harappa von Sir John Marshall, Rai Bahadur Daya Ram Sahni und Madho Sarup Vats, und bei Mohenjo-Daro von Rakhal Das Banerjee, EJH MacKay und Sir John Marshall. Im Jahre 1931 wurde viel von Mohenjo-Daro ausgegraben, aber Ausgrabungen fortgesetzt, wie das, das von Sir Mortimer Wheeler, Direktor der archäologischen übersicht von Indien im Jahre 1944 geführt wurde. Unter anderen Archäologen, die an IVC Aufstellungsorten vor der Teilung des Subkontinents in arbeiteten 1947 waren Ahmad Hasan Dani, Brij Basi Lal, Nani Gopal Majumdar und Sir Marc Aurel Stein. Nach der Teilung Indiens wurde der Großteil der archäologischen Funde von Pakistan vererbt, wo der Großteil des IVC ansässig war, und Ausgrabungen aus dieser Zeit beinhalten die von Sir Mortimer Wheeler im Jahr 1949 geleiteten archäologischen Berater der Regierung Pakistans. In Afghanistan, im Osten von Alamgirpur, Uttar Pradesh, Indien, wurden die Ausgrabungen der Indus-Talsiedlung bis nach Westen als Sutkagan Dor in Baluchistan ausgegraben, genauso weit wie Shortugai auf dem Amu Darya (der alte Name Oxus) Und so weit südlich wie bei Malwan, Surat Dist. Indien. Am 11. Juli stießen schwere Überschwemmungen auf Haryana in Indien und beschädigten die archäologische Stätte von Jognakhera, wo alte Kupferverhüttungen aus fast 5.000 Jahren entstanden sind. Das Indus-Tal Zivilisation Seite wurde von fast 10 Meter Wasser als der Sutlej Yamuna Link-Kanal überflutet. Mohenjo Daro Mohenjo Daro - Hügel der Toten - ist eine archäologische Stätte in der Provinz Sindh, Pakistan. Erbaut um 2600 v. Chr. War es eine der größten Siedlungen der alten Indus-Tal-Zivilisation und einer der ältesten großen Städte der Welt, die gleichzeitig mit den Zivilisationen des alten Ägypten, Mesopotamien und Kreta. Mohenjo-Daro wurde im 19. Jahrhundert v. Chr. Verlassen und bis 1922 nicht wiederentdeckt. Seitdem wurde eine bedeutende Ausgrabung an der Stelle durchgeführt, die 1980 zum UNESCO-Weltkulturerbe ernannt wurde Erosion und unsachgemäße Restauration. Die 4.500-jährige Stadt Mohenjo Daro ist zerfallen Smithsonian - 18. Oktober 2013 Mohenjo Daro war wahrscheinlich zu seiner Zeit, die größte Stadt der Welt. Vor ungefähr 4.500 Jahren lebten und arbeiteten bis zu 35.000 Menschen in der massiven Stadt, die 250 Hektar entlang des Pakistans Indus-Flusses einnimmt. Mohenjo Daro saß seit Jahrtausenden unter dem Boden, ein erhaltenes Relikt der alten Indus-Zivilisation. Aber die Ausgrabung setzte die Stadt den Elementen aus, und jetzt, sagt der Telegraph, können die Ruinen so wenig wie 20 Jahre übrig haben. Regierung Archäologische Aufzeichnungen liefern keine unmittelbaren Antworten für ein Machtzentrum oder für Darstellungen von Machthabern in der Harappa-Gesellschaft. Aber es gibt Hinweise auf komplexe Entscheidungen, die getroffen und umgesetzt werden. Zum Beispiel die außergewöhnliche Uniformität der Harappan Artefakte wie in Töpferei, Dichtungen, Gewichte und Ziegelsteine ​​deutlich. Dies sind die großen Theorien: Es gab einen einzigen Staat, da die Ähnlichkeit in Artefakte, die Beweise für geplante Siedlungen, die standardisierte Verhältnis von Ziegelgröße und die Errichtung von Siedlungen in der Nähe von Rohstoffquellen. Es gab keinen einzigen Herrscher, sondern mehrere: Mohenjo-Daro hatte einen separaten Herrscher, Harappa anderen, und so weiter. Harappan Gesellschaft hatte keine Herrscher, und jeder genossen gleichen Status. Wissenschaft und Technik Die Menschen der Indus-Zivilisation erreichten große Genauigkeit bei der Messung von Länge, Masse und Zeit. Sie gehörten zu den ersten, die ein System einheitlicher Gewichte und Maßnahmen entwickelten. Ein Vergleich der verfügbaren Objekte zeigt eine große Skalierung in den Indus-Gebieten an. Ihre kleinste Teilung, die auf einer in Lothal gefundenen elfenbeinernen Skala markiert ist, betrug etwa 1,704 mm, die kleinste Teilung, die je auf einer Skala der Bronzezeit aufgezeichnet wurde. Harappan Ingenieure folgten die Dezimaltrennung der Messung für alle praktischen Zwecke, einschließlich der Messung der Masse, wie durch ihre Hexaedergewichte aufgedeckt. Diese Chert-Gewichte waren im Verhältnis 5: 2: 1 mit Gewichten von 0,05, 0,1, 0,2, 0,5, 1, 2, 5, 10, 20, 50, 100, 200 und 500 Einheiten, wobei jede Einheit etwa 28 betrug Gramm, ähnlich der englischen kaiserlichen Unze oder griechischen uncia, und kleinere Gegenstände wurden in ähnlichen Verhältnissen mit den Einheiten von 0,871 gewogen. Jedoch, wie in anderen Kulturen, waren tatsächliche Gewichte nicht einheitlich überall im Bereich. Die Gewichte und Maße, die später in Kautilyas Arthashastra (4. Jahrhundert BCE) verwendet werden, sind die gleichen, die in Lothal verwendet werden. Harappans entwickelte einige neue Techniken in der Metallurgie und produzierte Kupfer, Bronze, Blei und Zinn. Die Ingenieurskunst der Harappans war bemerkenswert, vor allem im Bau von Docks. Im Jahr 2001 haben Archäologen, die die Überreste von zwei Männern aus Mehrgarh, Pakistan studierten, die Entdeckung gemacht, dass die Menschen der Indus-Tal-Zivilisation, von den frühen Harappan-Perioden, Kenntnisse der Proto-Zahnheilkunde hatten. Später, im April 2006, wurde in der wissenschaftlichen Zeitschrift Nature mitgeteilt, dass der älteste (und erste frühneolithische) Beweis für die Bohrungen menschlicher Zähne in vivo (d. H. Bei einer lebenden Person) in Mehrgarh gefunden wurde. Elf gebohrte Molarkronen von neun Erwachsenen wurden in einem neolithischen Friedhof in Mehrgarh entdeckt, der vor 7.500-9.000 Jahren datiert. Nach den Autoren deuten ihre Entdeckungen auf eine Tradition der Proto-Zahnheilkunde in den frühen Landwirtschaft Kulturen dieser Region. Ein Teststein, der Goldstreifen trug, wurde in Banawali gefunden, das vermutlich für die Prüfung der Reinheit des Goldes benutzt wurde (eine solche Technik wird noch in einigen Teilen von Indien verwendet). Handel und Verkehr Die Wirtschaft der Indus-Zivilisationen scheint deutlich vom Handel geprägt zu sein, was durch große Fortschritte in der Verkehrstechnologie erleichtert wurde. Das IVC kann die erste Zivilisation gewesen sein, um den Radverkehr zu benutzen. Diese Fortschritte können auch Ochsenkarren, die identisch mit denen in ganz Südasien heute, sowie Boote gesehen haben. Die meisten dieser Boote waren wahrscheinlich kleine, flache Bodenschiffe, die möglicherweise von Segel angetrieben wurden, ähnlich denen, die man heute am Indus sehen kann, aber es gibt sekundäre Hinweise auf Seeschiffe. Archäologen haben einen massiven, gegrabenen Kanal entdeckt und was sie als Docking-Anlage an der Küstenstadt Lothal im Westen Indiens (Staat Gujarat) ansehen. Ein umfangreiches Kanalnetz, das zur Bewässerung verwendet wird, wurde aber auch von H.-P. Francfort. Während 43003200 v. Chr. Der chalkolithischen Periode (Kupferzeitalter) zeigt das Indus-Tal-Zivilisationsgebiet keramische Ähnlichkeiten mit Südturkmenistan und Nord-Iran, die eine erhebliche Mobilität und Handel vorschlagen. Während der frühen Harappanzeit (etwa 32002600 v. Chr.) Ähneln Ähnlichkeiten in Töpferwaren, Dichtungen, Figuren, Ornamenten usw. dokumentieren den intensiven Karawanenhandel mit Zentralasien und dem Iranischen Hochland. Nach der Ausbreitung von Indus-Zivilisationsartefakten integrierten die Handelsnetze wirtschaftlich ein riesiges Gebiet, darunter Teile von Afghanistan, die Küstenregionen von Persien, Nord - und Westindien sowie Mesopotamien. Es gibt Hinweise darauf, dass Handelskontakte auf Kreta und möglicherweise nach Ägypten ausgedehnt wurden. Es gab ein umfangreiches maritimes Handelsnetzwerk, das zwischen der Harappan und Mesopotamian Zivilisationen so früh wie die mittlere Harappan Phase, mit viel Handel wird von Mittelsmännern Kaufleute aus Dilmun (moderne Bahrain und Failaka befindet sich im Persischen Golf) behandelt werden. Ein solcher Langstrecken-Seehandel wurde mit der innovativen Entwicklung von Planken-gebauten Wasserfahrzeugen, ausgestattet mit einem einzigen zentralen Mast, der ein Segel aus gewebten Binsen oder Tuch. Mehrere Küstenansiedlungen wie Sotkagen-dor, Sokhta Koh (astride Shadi River, nördlich von Pasni) und Balakot (bei Sonmiani) in Pakistan und Lothal in Indien bezeugen ihre Rolle als Vorposten der Harappa . Flache Häfen, die an den Flussmündungen der Flüsse gelegen sind, die in das Meer öffnen, erlaubten lebhaften Seehandel mit mesopotamischen Städte. Landwirtschaft Die Natur des indus Zivilisationen landwirtschaftlichen Systems ist noch weitgehend eine Frage der Vermutung aufgrund der begrenzten Menge an Informationen überleben durch die Jahrhunderte. Einige Spekulationen sind jedoch möglich. Frühere Studien (vor 1980) gingen häufig davon aus, dass die Nahrungsmittelproduktion von einer einzigen Sprachgruppe (Aryans) und aus einem einzigen Gebiet in das Indus-Tal importiert wurde. Doch jüngste Studien zeigen, dass die Nahrungsmittelproduktion weitgehend indigenen für das Indus-Tal war. Bereits die Mehrgarh-Leute verwendeten domestizierte Weizen und Gerste und die bedeutendste kultivierte Getreideernte war nackte sechsreihige Gerste, eine Ernte, die aus zweireihiger Gerste stammte. Der Archäologe Jim G. Shaffer (1999: 245) schreibt, dass die Mehrgarh-Website zeigt, dass die Nahrungsmittelproduktion ein indigenes südasiatisches Phänomen war und dass die Daten die Interpretation der prähistorischen Urbanisierung und komplexe soziale Organisation in Südasien auf indigene, aber nicht isoliert basieren , Kulturelle Entwicklungen. Indus Zivilisation Landwirtschaft mussten sehr produktiv gewesen sein, schließlich war es in der Lage, Überschüsse zu produzieren, die ausreichen, um Zehntausende von städtischen Bewohnern zu unterstützen, die nicht hauptsächlich in der Landwirtschaft tätig waren. Es beruhte auf den beträchtlichen technologischen Errungenschaften der pre-Harappan Kultur, einschließlich des Pfluges. Dennoch ist sehr wenig über die Bauern, die die Städte oder ihre landwirtschaftlichen Methoden unterstützt bekannt. Einige von ihnen haben zweifellos den fruchtbaren alluvialen Boden benutzt, der von Flüssen nach der Hochwassersaison verlassen wird, aber diese einfache Methode der Landwirtschaft wird nicht gedacht, um produktiv genug zu sein, um Städte zu stützen. Es gibt keine Beweise für die Bewässerung, aber diese Beweise könnten durch wiederholte, katastrophale Überschwemmungen ausgelöscht worden sein. Die Indus-Zivilisation scheint der hydraulischen Despotismus-Hypothese des Ursprungs der städtischen Zivilisation und des Staates zu widersprechen. Nach dieser Hypothese könnten die Städte nicht ohne Bewässerungssysteme entstanden sein, die in der Lage sind, massive landwirtschaftliche Überschüsse zu erzeugen. Um diese Systeme zu schaffen, entstand ein despotischer, zentralisierter Staat, der in der Lage war, den sozialen Status von Tausenden von Menschen zu unterdrücken und ihre Arbeit als Sklaven zu nutzen. Es ist sehr schwierig, diese Hypothese mit dem, was über die Indus-Zivilisation bekannt ist. Es gibt keine Hinweise auf Könige, Sklaven oder erzwungene Mobilisierung der Arbeit. Es wird oft angenommen, dass eine intensive landwirtschaftliche Produktion Dämme und Kanäle erfordert. Diese Annahme wird leicht widerlegt. In ganz Asien produzieren Reisbauern erhebliche landwirtschaftliche Überschüsse aus terrassierten Hangreisfeldern, die nicht aus der Sklaverei resultieren, sondern aus der kumulierten Arbeit vieler Generationen von Menschen. Statt Kanälen zu bauen, haben Indus-Zivilisationsleute Wasserumleitungsprogramme gebaut, die - wie die Terrassenlandwirtschaft - von Generationen kleinerer Arbeitsinvestitionen erarbeitet werden können. Darüber hinaus ist es bekannt, dass Indus Zivilisation Menschen üben Niederschlag Ernte, eine leistungsstarke Technologie, die zur Verwirklichung der klassischen indischen Zivilisation gebracht wurde, aber fast im 20. Jahrhundert vergessen. Es sollte daran erinnert werden, dass Indus-Zivilisationsleute wie alle Völker in Südasien ihr Leben um den Monsun herum bildeten, ein Wettermuster, in dem der Großteil eines Jahresregens in einem Zeitraum von vier Monaten auftritt. An einer kürzlich entdeckten Indus-Zivilisationsstadt im Westen Indiens entdeckten Archäologen eine Reihe massiver Reservoirs, die aus massivem Gestein gehauen wurden und dazu entworfen wurden, Niederschläge zu sammeln, die in der Lage wären, die Bedürfnisse der Stadt während der Trockenzeit zu erfüllen. Einige Studien nach 1980 zeigten, dass die Nahrungsmittelproduktion zum Indus-Tal weitgehend einheimisch war. Es ist bekannt, dass die Bewohner von Mehrgarh domestizierte Weizen und Gerste, 53 und die bedeutendste kultivierte Getreideernte nackte sechsreihige Gerste waren, eine Ernte aus zweireihiger Gerste (siehe Shaffer und Liechtenstein 1995, 1999). Der Archäologe Jim G. Shaffer (1999: 245) schreibt, dass die Mehrgarh-Website zeigt, dass die Nahrungsmittelproduktion ein indigenes südasiatisches Phänomen war und dass die Daten die Interpretation der prähistorischen Urbanisierung und komplexe soziale Organisation in Südasien auf indigene, aber nicht isoliert basieren , Kulturelle Entwicklungen. Andere, wie Dorian Fuller, deuten jedoch darauf hin, dass es etwa 2000 Jahre gedauert hat, bevor der Nahöstliche Weizen den südasiatischen Bedingungen akklimatisiert wurde. Indus Script Es ist seit langem behauptet worden, dass das Indus-Tal die Heimat einer litera - tiven Zivilisation sei, die aber vor kurzem auf sprachlichen und archäologischen Gebieten angefochten wurde. Über 400 Indus-Symbole wurden auf Dichtungen oder Keramiktöpfen und über ein Dutzend anderer Materialien gefunden, darunter ein Schild, das anscheinend einmal über dem Tor der inneren Zitadelle der Indus-Stadt Dholavira hing. Typische Indus-Inschriften sind nicht mehr als vier oder fünf Zeichen lang, die meisten (abgesehen vom Dholavira-Schild) sind exquisit winzig am längsten auf einer einzigen Fläche, die weniger als 1 Zoll (2,54 cm) ist, ist 17 Zeichen lang the longest on any object (found on three different faces of a mass-produced object) carries only 26 symbols. It has been recently pointed out that the brevity of the inscriptions is unparalleled in any known premodern literate society, including those that wrote extensively on leaves, bark, wood, cloth, wax, animal skins, and other perishable materials. Based partly on this evidence, a controversial recent paper by Farmer, Sproat, and Witzel (2004), argues that the Indus system did not encode language, but was related instead to a variety of non-linguistic sign systems used extensively in the Near East. It has also been claimed on occasion that the symbols were exclusively used for economic transactions, but this claim leaves unexplained the appearance of Indus symbols on many ritual objects, many of which were mass produced in molds. No parallels to these mass-produced inscriptions are known in any other early ancient civilizations. Photos of many of the thousands of extant inscriptions are published in the Corpus of Indus Seals and Inscriptions (1987, 1991), edited by A. Parpola and his colleagues. Publication of a final third volume, which will reportedly republish photos taken in the 20s and 30s of hundreds of lost or stolen inscriptions, along with many discovered in the last few decades, has been announced for several years, but has not yet found its way into print. For now, researchers must supplement the materials in the Corpus by study of the tiny photos in the excavation reports of Marshall (1931), Mackay (1938, 1943), Wheeler (1947), or reproductions in more recent scattered sources. The term Indus Script refers to short strings of symbols associated with the Harappan civilization of ancient India (most of the Indus sites are distributed in present day North West India and Pakistan) used between 26001900 BC, which evolved from an earlier form of the Indus script attested from around 3300 BC. They are most commonly associated with flat, rectangular stone tablets called seals, but they are also found on at least a dozen other materials. The first publication of a Harappan seal dates to 1875, in the form of a drawing by Alexander Cunningham. Since then, well over 4000 symbol-bearing objects have been discovered, some as far afield as Mesopotamia. After 1900 BC, use of the symbols ends, together with the final stage of Harappan civilization. Some early scholars, starting with Cunningham in 1877, thought that the script was the archetype of the Brahmi script used by Ashoka. Today Cunninghams claims are rejected by nearly all researchers, but a minority of mostly Indian scholars continues to argue for the Indus script as the predecessor of the Brahmic family. There are over 400 different signs, but many are thought to be slight modifications or combinations of perhaps 200 basic signs. Houses were one or two stories high, made of baked brick, with flat roofs, and were just about identical. Each was built around a courtyard, with windows overlooking the courtyard. The outside walls had no windows. Each home had its own private drinking well and its own private bathroom. Clay pipes led from the bathrooms to sewers located under the streets. These sewers drained into nearly rivers and streams. Harappan cities did not develop slowly, which suggests that whoever built these cities learned to do so in another place. As the Indus flooded, cities were rebuilt on top of each other. Archaeologists have discovered several different cities, one built over the other, each built a little less skillfully. The most skillful was on bottom. It would appear that builders grew less able or less interested in perfection over time. Still, each city is a marvel, and each greatly advanced for its time. Their towns were laid out in grids everywhere (straight streets, well built homes) These people were incredible builders. Scientists have found what they think are giant reservoirs for fresh water. They have also found that even the smallest house at the edge of each town was linked to that towns central drainage system. (Is it possible that they not only drained waste water out, but also had a system to pump fresh water into their homes, similar to modern plumbing. Men and women dressed in colorful robes. Women wore jewelry of gold and precious stone, and even wore lipstick Among the treasures found was a statue of a women wearing a bracelet. (Bracelets with similar designs are worn today in India.) Clothing was for the most part, similar for both men and women. The basic costume of ancient society was a length of cloth wrapped around the lower part of the body, and a loose fitting garment for the upper body, which was usually another length of fabric. A headdress was also worn, mainly by the men. Women in Vedic society wore a variety of garments. The first being a skirt type garment (dhoti), with a blouse (choli) and scarf. Second is a sari, which is a length of fabric wound around the body with the loose end (pallu) thrown over the shoulder. Sometimes a choli would be worn with this. The last garment was worn mainly by tribal women. The Adivasi is a length of fabric tied around the waist with no upper garment worn. Men also had a choice in their clothing though not as varied as the women. Men usually wore a Dhoti, which is a length of fabric wrapped around the waist. This could be left as a skirt or brought through the legs and made into a pants type garment. Men of the south rarely wore shirts, but men of the north wore a fitted upper garment. Male headdress was also a length of fabric, wrapped around the head, called a Turban. Women sometimes wore the turban also. Due to the large area of India many differences in clothing emerged, mainly due to climate differences. The southern Indians wore much less than in the colder north. Women in the south rarely wore a upper garment. Northern women adopted a fitted upper garment to be worn under the loose fitting one. Clothing was made from resources found in each region. Cotton and wool were the most abundant, since silk was not introduced from China until around the 1st century B. C.E. People also enjoyed lavish embroidery and embellishments. Gold being the preferred, though there was also an abundance of silver and precious gems. Entertainment A beautiful small bronze statue of a dancer was found, which tells us that they enjoyed dance and had great skill working with metals. In the ancient city of Mohenjo-daro, scientists have found the remains of a large central pool, with steps leading down at both ends. This could have been a public swimming pool, or perhaps have been used for religious ceremonies. Around this large central pool were smaller rooms, that might have dressing rooms, and smaller pools that might have been private baths. Some of the toys found were small carts, whistles shaped like birds, and toy monkeys which could slide down a string. Musical instruments include the Sarangi, Sitar, Tabla, Tambora, and Tanpura. Since Vedic times, Indians had been required to correctly recite, the Vedas. The correctness in recitation was very important as the Vedas were, in those days, transmitted through memory (Smriti) and were learned through hearing (Shruti). This kind of an emphasis on recitation the correct pronunciation lead to studies in phonetics and sound manipulation. This was the birthplace of Indian Musical Raga (metre) and Swaras (rhymes). That Music in ancient India was given considerable recognition is illustrated by the fact that Saraswati, the Indian goddess of learning is shown to be holding a musical instrument (Veena) in her hand. Traditionally, vocal music in India has tended to be devotional music (Bhakti-geet), and temples have been places where musicians used to practice music to please the deity and the devotees. Indian vocal music is broadly divided into two schools - the Hindustani or north Indian school and the Carnatic or South Indian school. As far as instrumental music goes there is a general identity of instruments that have been used. The main Indian musical instruments are the Sarod, the Veena, the Sarangi, the Tambora, the Harmonium, the Ghata, the Tabla, the Tanpura, the Satar, etc. As compared to art and architecture Indian music has had less impact on the outside world. This was so as most of Indian musical instruments require specialized material and craftsmanship for their manufacture. And in the absence of transmission of these skills and the absence of trade in musical instruments, Along with the necessity of long and arduous practice which was required to master these instruments, made the transmission of music a difficult task. However, as far as, devotional vocal music goes, Indian musical traditions did travel to the countries of South east Asia. The instrumental and vocal music of Korea has many elements of Indian music, which it received along with the Buddhist invocative and devotional songs and slokas (religious couplets). Along with Buddhism, some Indian musical instruments like the flute (bansi), temples bell (Ghanta), etc. went to the countries of south-east Asia. Even Europe owes certain instruments to India. Two popular European musical instruments namely the flute and violin are believed to be of Indian origin. Though we do not know about the process of transmission of these instruments, however in India the flute (bansi) and the violin (a variant of the Veena) are definitely indigenously Indian. A pointer to the fact that these instruments have been in usage in India since a very long time is that the bansi is associated with Sri Krishna and the Veena with the goddess Saraswati. This apart, in modern times the western musical instruments like the Tambourin and the Tambour are adaptations of the Indian Tambora and Tanpura. The names Tambourin and Tambour are also derived from the word Tambora. The Saralngi, another Indian musical instrument has also found its place in western music. The acceptance of these musical instruments in the west is also evident from the fact that the words Tambora, Sarangi and Tabla are mentioned in the Oxford Dictionary. Art and Culture Ancient Indias fine art and performing arts attest to this fact. This find expression in music, musical instruments, dancing, paintings and several other art forms. Music had a divine character in India and in recognition of that the Indian Goddess of learning, Saraswati is always shown holding a musical instrument, namely, the veena. Likewise, Krishna is associated with banshi, that is, the flute - a musical instrument, which traveled throughout the world from India. Indian devotional songs and reciting influenced religious recitations in several eastern countries, where the style was adopted by Buddhists monks. The India developed several types of musical instruments and forms of dancing, with delicate body movements and grace. Paintings have remained the oldest art form as found in several cave paintings across the globe. In India also, in places like Bhimbetka, a UNESCO declared world heritage site, pre-historic cave paintings have been discovered. In relatively recent times, paintings and carvings on rock had significantly developed, and many such rock carvings have been found dating to the period of the emperor Ashoka. Indian influences may be seen in paintings at Bamiyan, Afghanistan, and in Miran and Domko in Central Asia. Sometimes, such paintings depict not only Buddha but Hindu deities such as Shiva, Ganesha and Surya. Ancient India had marvelous craftsmen, skilled in pottery, weaving, and metal working. Various sculptures, seals, pottery, gold jewelry, and anatomically detailed figurines in terracotta, bronze, steatite have been found at the excavation sites. The pottery that has been found is of very high quality, with unusually beautiful designs. Several small figures of animals, such as monkeys, have been found. These small figures could be objects of art or toys. There are also small statues of what they think are female gods. They found bowls made of bronze and silver, and many beads and ornaments. The metals used to make these things are not found in the Indus Valley. So, either the people who lived in this ancient civilization had to import all of these items from some other place, or more probably, had to import the metals they used to make these beautiful things from somewhere else. A harp-like instrument depicted on an Indus seal and two shell objects found at Lothal indicate the use of stringed musical instruments. Seals have been found at Mohenjo-daro depicting a figure standing on its head, and one sitting cross-legged perhaps the earliest indication, at least illustration, of the practice of yoga. A horned figure in a meditation pose has been interpreted as one of the earliest depictions of the god Shiva. The very first works of visual art created in the Indian sub-continent were primitive cave or rock paintings. Many are assumed to exist, but the largest number of discoveries are in Central India, on sandstone rock shelters within a hundred mile radius around Bhopal in Madhya Pradesh. these paintings are dated at around 5500 B. C. i. e. they are 1500 years old. Some of these paintings have been overlaid with later paintings and graffiti. The paintings generally depict animals, in scenes such as hunting. Human figures are also shown with bows and arrows, and swords and shields. The colors used An intricately carved pillar at Ellora in Maharashtra dating back to the 7th century. are made up of natural minerals and are in various shades of red and orange. These paintings are the forerunners of the frescos of a later age which are seen at Ajanta, Ellora and elsewhere in India. But unfortunately no well preserved art remains, to document the period between the coming of the Aryans i. e. 1500 B. C. to about the time of Buddha i. e. 550 B. C. We are told by the literary sources that the art of painting was practiced. In the Buddhist texts, elaborate palaces of kings and houses of the wealthy are described as being embellished with wall paintings. But actual evidence about this art is lost. How this art could have been, can be guessed from the paintings on stone surfaces found at Ajanta and Ellora which are said to have been done in around 400 A. D. These paintings at Ajanta and Ellora depict Buddhist tales from the Jatakas. Though the paintings are today 1500 years old, the paint has not only retained its color but also much of its luster. The technique of painting has been thus described by a student of Indian Art. The surface of the stone was first prepared by a coating of potters clay, mixed variously with cow dung, straw, and animal hair. Once this was leveled to a thickness of half an inch to two inches, it was coated with a smooth fine white lime plaster which became the actual painting surface. On the still-damp wall, the artist first laid out his composition with a red cinnabar line and then defined the subjects with an undercoat of grey or terre verte. This was followed by the addition of local colors, and once the whole wall was completely colored, a brown or black line restated the drawing to finish the composition. A last burnishing with a smooth stone gave it a rich lustrous surface. The colors which were natural and water soluble, consisted of purple, browns, yellow, blue, white, green, reds and black. Thus it is evident that the technique of painting had developed to an advanced level This monumental bull was carved in marble in the 3rd century B. C. It stood on a column built by Emperor Ashoka, which was inscribed with Buddhist edicts. of sophistication due which the paintings could survive for 1500 years. Though the colors used are supposed to have been derived from minerals and vegetables they had been treated to last long. The above description also illustrates how, complicated procedures of preparing the surface to be painted had evolved in India. This technique of painting had also spread to central Asia and South-east Asia. Some strains of Indian painting can even be identified in western church paintings and mosaics. Indian influence is clearly evident in the paintings at Bamiyan in Afghanistan and in Miran and Domko in Central Asia. Not only do these paintings depict the Buddha but also Hindu deities such as Shiva, Ganesha and Surya. The mention of the word dance conjures up images of Nataraja - Lord of Dance - as the Indian God Shiva is portrayed. Apart from Shiva even Ganesha and Srikrishna are associated with dance and music. India has many classical dance styles. The oldest text dealing with aesthetics covering various art forms including dance is the Natyashastra which is authored by Bharatamuni. All the Indian classical dance styles viz. Bharata Natyam, Kuchipudi, Kathak, Odissi, Mohiniattam, Kathakali, Manipuri, etc. are derived from the Natyashastra. Some of these dance styles have evolved from folk dances and are intimately connected with the art of story telling. Most of these stories are drawn from our epics like the Ramayana and Mahabharata, tales from collections like the Panchatantra, Hitopadesha, Katha Sarit Sagara, etc. also from the subject matter of these dance styles. In fact the Kathak and Kathakali from U. P. and Kerala respectively, derive their names from the term Katha which in Sanskrit means a story. As the story is told in the form of dance, these dance styles can actually be called dance-dramas, the only difference is the absence of dialogues. The Charkul dance-drama of Central India revolves around a story generally from the Indian epics like the Ramayana and the Mahabharata. Similar traditions of dance-dramas are prevalent in other parts of India too. In Maharashtra, you have the Dashavatara, in Karnataka you have the Yakshagana The Kathak dance of North India and the kthaali dance of Kerala also originated as dance dramas and derive their names from the Sanskrit work Katha which means a story. The story has to be told solely through actions and hence an elaborate pattern of facial expressions (Mudra), movement of hands (Hasta) and the simulation of various moods like anger (Krodha), envy (Matsara), greed (Lobha), lust (Kama), ego (Mada), etc. have been evolved. The mastery of perfect expression of these feelings by subtle movement of the lips and eyes forms the root of all the classical Indian dance styles. In fact the combination of the three qualities viz. expression, rhyme and rhythm i. e. Bhava, Raga, and Tala go into the determination of the term Bha-Ra-Ta, which is used as the name of one dance style viz. Bharata Natyam. The integration of Indian classical dance with the physical exercises of Yoga and the breath control of Pranayam has perfected the dance styles. Yoga especially had given the dance styles an excellent footwork which is called Padanyasa and Padalalitya. Another feature of these dance styles is that they are integrated with theology and worship. Traditionally these dances were patronized by the temples. During festivals and other religious occasions, these dances were performed in the temple premises to propitiate the deity. Thus the dance came to combine both art and worship. Even today every recital of any Indian classical dance begins with an invocation to Nataraja or Nateshwara the god of dance. In Indian folklore and legend, the God of Dance is himself shown to be dancing in a form called the Tandava. This has also been depicted in the statues and carvings in temples like, Khajuraho and Konark in Northern India, and at Chidambaram, Madurai, Rameshwaram, etc. in the South. Indian dances have also evolved styles based on the Tandava like the Urdhra Tandava, Sandhya Tandava, etc. Indian classical dance found its way outside India, especially to the countries of Southeast Asia. The dance styles of Thailand, Indonesia, Burma, etc. have so heavily borrowed from the Indian classical dance traditions that to a casual observer there would seem to be hardly any difference between the two. While Western dance has not directly borrowed anything from Indian classical dance, it has borrowed from Indian folk dance through the medium of the Gypsies. The Gypsies as has been established today, migrated from India to the west many centuries ago. The Gypsies speak a language called Romany which has many common words with Indian languages. The religion of the Gypsies is a modified form of early Hinduism. The Gypsies seem to have been the Banjar nomads who are still found in India. Being a very carefree nomadic community the Gypsies earned their living by giving performance of folk dances, along with the pursuing of other nomadic activities. Gypsy dance has influenced western dance styles like the Waltz and the foxtrot. Even the American Break dance and other dances associated with jazz music have borrowed elements from the gypsy folk dance. The Gypsy folk dance, is itself a free flowing and care free dance, a modified version of which is found in the folk dances of many Adivasi and nomadic tribal communities in India. The origin of the Indian theatre or rather folk theatre and dramatics can be traced to religious ritualism of the Vedic Aryans. This folk theatre of the misty past was mixed with dance, ritualism, plus a depiction of events from daily life. It was the last element which made it the origin of the classical theatre of later times. Many historians, notably D. D. Kosambi, Debiprasad Chattopadhyaya, Adya Rangacharaya, etc. have referred to the prevalence of ritualism amongst Aryan tribes in which some members of the tribe acted as if they were wild animals and some others were the hunters. Those who acted as animals like goats, buffaloes, reindeer, monkeys, etc. were chased by those playing the role of hunters and a mock hunt was enacted. In such a simple and crude manner did the theatre originate in India nearly 4000 years back in the tribal Aryans of Rig Vedic times. There also must have existed a theatrical tradition in the Indus valley cities, but of this we have no literary numismatic or any other material proof. The origin of drama and the theatre has been told to us in an aptly dramatic manner by Bharatamui, the author of Natyashastra an ancient Indian text on dance and drama. Bharatamuni is said to have lived around the 4th century but even he is not aware of the actual origin of the theatre in India. He has cleverly stated in a dramatic manner that it was the lord of creation Brahma who also created the original Natyashastra (Drama). According to Bharatamuni, since the lord Brahma created the entire universe we need not question his ability in creating dramas. But Bharatamuni goes on to tell us that the original Natyashastra of Brahma was too unwieldy and obscure to be of any practical use. Hence, Bharatamuni, himself took up the task of making Natyashastra simple, intelligible and interesting. Thus the Natyashastra of Bharatamuni was supported to be understood by lay people. So the Natyashastra of Bharatamunii is not the oldest text on dance and drama, as Bharata himself says that he has only simplified the original work of lord Brahma. The Natyashastra assumes the existence of many plays before it was composed, and says that most of the early plays did not follow the rules set down in the Natyashastra. But the Natyashastra itself seems to be the first attempt to develop the technique or rather art, of drama in a systematic manner. The Natya Shastra a tells us not only what is to be portrayed in a drama, but how the portrayal is to be done. Drama, as Bharatamuni says, is the imitation of men and their doings (loka-vritti). As men and their doings have to be respected on the stage, so drama in Sanskrit is also known by the term roopaka which means portrayal. According to the Natyashastra all the modes of expression employed by an individual viz. speech, gestures, movements and intonation must be used. The representation of these expressions can have different modes (vritti) according to the predominance and emphasis on one mode or another. Bharatamuni recognizes four main modes viz. Speech and Poetry (Bharati Vritti), Dance and Music (Kaishiki Vritti), Action (Arabhatti Vritti) and Emotions (Sattvatti Vritti). Bharatamuni also specifies where and how a play is to be performed. In ancient India plays were generally performed either in temple-yard or within palace precincts. During public performances, plays were generally performed in the open. For such public performances, Bharatamuni has advocated the construction of a mandapa. According to the Natyashastra in the construction of a mandapa, pillars must be set up in four corners. With the help of these pillars a platform is built of wooden planks. The area of the mandapa is divided into two parts. The front part, which is the back stage is called the r angashrishu. Behind the ranga-shirsha is what was called the nepathya-griha, where the characters dress up before entering the stage. Bharatamuni has also specified that every play should have a Sutradhara which literally means holder of a string. The Sutradhara was like the producer-director of today. Every play had to begin with an innovation of God. This invocation was called the poorvaranga. Even today, plays in Indian languages begin with a devotional song called Naandi. The Ramayana and the Mahabharata can be called the first recognized plays that originated in India. These epics also provided the inspiration to the earliest Indian dramatists and they do even today. One of the earliest Indian dramatists was Bhasa whose plays have been inspired by the Ramayana and Mahabharata. Bhasas date cannot be definitely ascertained, but that he lived before Kalidasa is proved by the latters reference to Bhasa as one of the early leading playwrights. As Kalidasa lived in the 4th century, Bhasa should have lived in the early centuries of our era. Bhasa was a natural dramatist who drew heavily from the epics, but Kalidasa can be called an original playwright. Kalidasa has written many plays, some of which are AbhijananShakuntalam, Kumarsambhavam, Meghadutam and Malavikagnimitram. Kalidasa was the court playwright at the Gupta court. He lived at Ujjaini, the capital of the Guptas and was for some days the Gupta ambassador at the court of the Vakatakas at Amaravati where he wrote the play Meghadutam. The next great Indian dramatist was Bhavabhuti. He is said to have written the following three plays viz. Malati-Madhava, Mahaviracharita and Uttar Ramacharita. Among these three, the last two cover between them the entire epic, Ramayana. Bhavabhuti lived around the 7th century A. D. when Sanskrit drama was on its decline, mainly due to the lack of royal patronage. The last royal patron of Sanskrit drama seems to be king Harshavardhana of the 7th century. Harshavardhana is himself credited with having written three plays viz. Ratnavali, Priyadarshika and Nagananda. But nevertheless despite lack of patronage two more leading playwrights came after Bhavabhuti, they were Shudraka whose main play was the Mricchakatikam, and the second dramatist was Rajashekhara whose play was titled Karpuramanjari. But the decline of Sanskrit theatre is evident from the fact that while Mricchakatikam was in Sanskrit, the Karpuramanjari was in Prakrit which was a colloquial form of Sanskrit. Rajashekhara has himself said that he chose to write in Prakrit as the language was soft while Sanskrit was harsh. Sanskrit plays continued to be written up to the 17th century in distant pockets of the country, mainly in the Vijayanagara empire of the South. But they had passed their prime, the later Sanskrit dramas are mostly imitations of Kalidasa or Bhavabhuti. As in the case of the other fine arts, the Indian theatre has left its mark on the countries of South-east Asia. In Thailand, especially it has been a tradition from the middle ages to stage plays based on plots drawn from Indian epics. This had been so even in Cambodia where, at the ancient capital Angkor Wat, stories from the Ramayana and Mahabharata have been carved on the walls of temples and palaces. Similar, bas reliefs are found at Borobudur in Indonesia. Thus, the Indian theatre has been one of the vehicles of enriching the culture of our neighboring countries since ancient times. Epic Poetry Indian epic poetry is the epic poetry written on the Indian sub-continent. Written in Sanskrit, Tamil and Hindi, it includes some of the oldest epic poetry ever created and some works form the basis of Hindu scripture. The ancient Sanskrit epics, the Ramayana and Mahabharata, occasionally termed Mahakavya (Great Compositions), refer to epic poems that form a canon of Hindu scripture. Indeed, the epic form prevailed and verse was and remained until very recently the preferred form of Hindu literary works. Hero-worship was and is a central aspect of Indian culture, and thus readily lent itself to a literary tradition that abounded in epic poetry and literature. The Puranas, a massive collection of verse-form histories of Indias many Hindu gods and goddesses, followed in this tradition. The post-sangam period (2nd century-6th century) saw many great Tamil epics being written, including Cilappatikaram (or Silappadhikaram), Manimegalai, Jeevaga-chintamani, Valayapati and Kundalakesi. Later, during the Chola period, Kamban (12th century) wrote what is considered one of the greatest Tamil epics - the Kamba ramayanam of Kamban, based on the Ramayana. The post-sangam period (2nd century-6th century) saw many great Tamil epics being written, including Cilappatikaram (or Silappadhikaram), Manimegalai, Jeevaga-chintamani, Valayapati and Kundalakesi. Later, during the Chola period, Kamban (12th century) wrote what is considered one of the greatest Tamil epics - the Kamba ramayanam of Kamban, based on the Ramayana. The first epic to appear in Hindi was Tulsidas (1543-1623) Ramacharitamanasa, also based on the Ramayana. It is considered a great classic of Hindi epic poetry and literature, and shows the author Tulsidas in complete command over all the important styles of composition - narrative, epic, lyrical and dialectic. He has given a human character to Rama, the Hindu avatar of Vishnu, potraying him as an ideal son, husband, brother and king. Sports and Games Decline, Collapse and Legacy Around 1900 BCE, signs of a gradual decline begin to emerge. People started to leave the cities. Those who remained were poorly nourished. By around 1800 BC, most of the cities were abandoned. By around 1700 BCE, most of the cities were abandoned. In 1953, Sir Mortimer Wheeler proposed that the decline of the Indus Civilization was caused by the invasion of an Indo-European tribe from Central Asia called the Aryans. As evidence, he cited a group of 37 skeletons found in various parts of Mohenjo-Daro, and passages in the Vedas referring to battles and forts. However, scholars soon started to reject Wheelers theory, since the skeletons belonged to a period after the citys abandonment and none were found near the citadel. Subsequent examinations of the skeletons by Kenneth Kennedy in 1994 showed that the marks on the skulls were caused by erosion, and not violent aggression. Today, many scholars believe that the collapse of the Indus Civilization was caused by drought and a decline in trade with Egypt and Mesopotamia. It has also been suggested that immigration by new peoples, deforestation, floods, or changes in the course of the river may have contributed to the collapse of the IVC. Previously, it was also believed that the decline of the Harappan civilization led to an interruption of urban life in the Indian subcontinent. However, the Indus Valley Civilization did not disappear suddenly, and many elements of the Indus Civilization can be found in later cultures. Current archaeological data suggest that material culture classified as Late Harappan may have persisted until at least c. 1000-900 BCE and was partially contemporaneous with the Painted Grey Ware culture. Harvard archaeologist Richard Meadow points to the late Harappan settlement of Pirak, which thrived continuously from 1800 BCE to the time of the invasion of Alexander the Great in 325 BCE. Recent archaeological excavations indicate that the decline of Harappa drove people eastward. After 1900 BCE, the number of sites in India increased from 218 to 853. Excavations in the Gangetic plain show that urban settlement began around 1200 BCE, only a few centuries after the decline of Harappa and much earlier than previously expected. Archaeologists have emphasized that, just as in most areas of the world, there was a continuous series of cultural developments. These link the so-called two major phases of urbanization in South Asia. A possible natural reason for the IVCs decline is connected with climate change that is also signaled for the neighboring areas of the Middle East: The Indus valley climate grew significantly cooler and drier from about 1800 BCE, linked to a general weakening of the monsoon at that time. Alternatively, a crucial factor may have been the disappearance of substantial portions of the Ghaggar Hakra river system. A tectonic event may have diverted the systems sources toward the Ganges Plain, though there is complete uncertainty about the date of this event, as most settlements inside Ghaggar-Hakra river beds have not yet been dated. The actual reason for decline might be any combination of these factors. New geological research is now being conducted by a group led by Peter Clift, from the University of Aberdeen, to investigate how the courses of rivers have changed in this region since 8000 years ago, to test whether climate or river reorganizations are responsible for the decline of the Harappan. A 2004 paper indicated that the isotopes of the Ghaggar-Hakra system do not come from the Himalayan glaciers, and were rain-fed instead, contradicting a Harappan time mighty Sarasvati river. A research team led by the geologist Liviu Giosan of the Woods Hole Oceanographic Institution also concluded that climate change in form of the easterward migration of the monsoons led to the decline of the IVC.77 The teams findings were published in PNAS in May 2012. According to their theory, the slow eastward migration of the monsoons across Asia initially allowed the civilization to develop. The monsoon-supported farming led to large agricultural surpluses, which in turn supported the development of cities. The IVC residents did not develop irrigation capabilities, relying mainly on the seasonal monsoons. As the monsoons kept shifting eastward, the water supply for the agricultural activities dried up. The residents then migrated towards the Ganges basin in the east, where they established smaller villages and isolated farms. The small surplus produced in these small communities did not allow development of trade, and the cities died out. In the aftermath of the Indus Civilizations collapse, regional cultures emerged, to varying degrees showing the influence of the Indus Civilization. In the formerly great city of Harappa, burials have been found that correspond to a regional culture called the Cemetery H culture. At the same time, the Ochre Colored Pottery culture expanded from Rajasthan into the Gangetic Plain. The Cemetery H culture has the earliest evidence for cremation a practice dominant in Hinduism today. Historical Context and Linguistic Affiliation The Indus Vally Civilization has been tentatively identified with the toponym Meluhha known from Sumerian records. It has been compared in particular with the civilizations of Elam (also in the context of the Elamo-Dravidian hypothesis) and with Minoan Crete (because of isolated cultural parallels such as the ubiquitous goddess worship and depictions of bull-leaping). The mature (Harappan) phase of the IVC is contemporary to the Early to Middle Bronze Age in the Ancient Near East, in particular the Old Elamite period, Early Dynastic to Ur III Mesopotamia, Prepalatial Minoan Crete and Old Kingdom to First Intermediate Period Egypt. After the discovery of the IVC in the 1920s, it was immediately associated with the indigenous Dasyu inimical to the Rigvedic tribes in numerous hymns of the Rigveda. Mortimer Wheeler interpreted the presence of many unburied corpses found in the top levels of Mohenjo-Daro as the victims of a warlike conquest, and famously stated that Indra stands accused of the destruction of the IVC. The association of the IVC with the city-dwelling Dasyus remains alluring because the assumed timeframe of the first Indo-Aryan migration into India corresponds neatly with the period of decline of the IVC seen in the archaeological record. The discovery of the advanced, urban IVC however changed the 19th-century view of early Indo-Aryan migration as an invasion of an advanced culture at the expense of a primitive aboriginal population to a gradual acculturation of nomadic barbarians on an advanced urban civilization, comparable to the Germanic migrations after the Fall of Rome, or the Kassite invasion of Babylonia. This move away from simplistic invasionist scenarios parallels similar developments in thinking about language transfer and population movement in general, such as in the case of the migration of the proto-Greek speakers into Greece, or the Indo-Europeanization of Western Europe. It was often suggested that the bearers of the IVC corresponded to proto-Dravidians linguistically, the breakup of proto-Dravidian corresponding to the breakup of the Late Harappan culture. Today, the Dravidian language family is concentrated mostly in southern India and northern and eastern Sri Lanka, but pockets of it still remain throughout the rest of India and Pakistan (the Brahui language), which lends credence to the theory. Finnish Indologist Asko Parpola concludes that the uniformity of the Indus inscriptions precludes any possibility of widely different languages being used, and that an early form of Dravidian language must have been the language of the Indus people. However, in an interview with the Deccan Herald on 12 August 2012, Asko Parpola clarified his position by admitting that Sanskrit-speakers had contributed to the Indus Valley Civilization. Proto-Munda (or Para-Munda) and a lost phylum (perhaps related or ancestral to the Nihali language) have been proposed as other candidates. The civilization is sometimes referred to as the Indus Ghaggar-Hakra civilization or Indus-Sarasvati civilization by Hindutva groups. or the Indus-Sarasvati civilization.

No comments:

Post a Comment